Copy of Rezumat idei.docCopy (2) of O_Analiza_a_Mitului.docYoga si Zen Mario.doc
Motto:
Iisus a spus:
Eu sunt lumina de deasupra lor
Eu sunt ÃŽntregul/Totul
ÃŽntregul a ieÅŸit din Mine
ÃŽntregul a ajuns la Mine.
Tăiaţi lemne: sunt acolo;
Ridicaţi piatra
Şi Mă veţi găsi acolo.
Iisus a spus:
În zilele când veţi vedea cu cine semănaţi
Vă veţi bucura
Dar când veţi vedea lucrurile
Care la început erau în voi,
Care nici nu mor, nici nu se văd
Ce veţi îndura atunci!
Iisus a spus:
…Când ucenicul e gol,
el va fi umplut cu lumină;
dar când este împărţit, el va fi umplut de întunecimi.
Evanghelia lui Toma
Motto:
Noile informaţii sunt de o relevanţă cuprinzătoare, încât ar putea revoluţiona înţelegerea noastră asupra psihicului uman, asupra psihopatologiei şi proceselor terapeutice. Unele din observaţii transcend, în semnificaţia lor, cadrul psihologiei şi psihiatriei şi reprezintă o încercare serioasă pentru modelul Newtonian-Cartezian al ştiinţei occidentale. Acestea ar putea să schimbe în mod categoric imaginea noastră despre natura umană, despre cultură şi istorie şi despre realitate.
Dr. Stanislav Grof – „The Adventure of Self-Discovery”
Motto:
Stai jos în faţa realităţii ca un copil mic şi fii pregătit să renunţi la orice noţiune preconcepută, urmează umil Natura, oriunde şi în oricare abis te conduce, altfel nu vei învăţa nimic.
T. H. Huxley
Motto:
Aceste lucruri mi le spun mai ales mie însumi.
Sintaxa
Un om care se holba la ecuaţiile lui
A spus că universul are un început.
„Fusese o explozie, a zis.
Big-bang-ul cel mare şi universul s-a născut.
Åži se extinde”, a mai zis.
Chiar îi calculase lungimea vieţii:
Zece miliarde de rotiri ale Pământului în jurul Soarelui.
Tot globul l-a aplaudat.
Şi toţi i-au declarat calculele ca fiind ştiinţă.
Nici unul nu s-a gândit că, dacă omul spusese că universul a început,
El nu făcuse decât să ilustreze sintaxa limbii sale materne:
O sintaxă care are nevoie de începuturi, ca viaţa,
De dezvoltări, ca maturizarea,
Şi de sfârşituri, ca moartea, ca exprimarea faptelor.
„Universul a început,
Şi îmbătrâneşte, ne-a asigurat omul,
Åži va muri aÅŸa cum mor toate fiinÅ£ele”,
Aşa cum el însuşi a murit după ce a confirmat matematic
Sintaxa limbii sale materne.
Cealaltă sintaxă
Universul chiar are început?
Este, oare, adevărată teoria big-bangului?
Acestea nu sunt întrebări, chiar dacă par a fi.
Este, oare, sintaxa care are nevoie de începuturi, dezvoltări
Şi sfârşituri singura sintaxă?
Aceasta este adevărata întrebare.
Există şi alte sintaxe.
Există una, de exemplu, care cere ca tipuri diferite
De intensitate să fie luate drept realităţi.
În această sintaxă nimic nu începe şi nimic nu se sfârşeşte;
Astfel, naÅŸterea nu este un eveniment clar, bine definit,
Ci doar un anume tip de intensitate,
Åži la fel sunt ÅŸi maturizarea, ÅŸi moartea.
Un om al acestei sintaxe, verificându-şi ecuaţiile, descoperă că
A calculat destule tipuri de intensitate
Pentru a spune cu autoritate
Că universul nu începe niciodată
Şi nu se va sfârşi niciodată,
Ci doar a trecut, ÅŸi trece, ÅŸi va mai trece
Prin nenumărate fluctuaţii de intensitate.
Acel om ar putea foarte bine să spună că universul însuşi
Nu este decât caleaşca intensităţii
Şi că ar putea să îl închirieze cineva
Pentru a călători prin schimbări fără sfârşit.
Va trage această concluzie şi încă multe altele,
Poate fără să înţeleagă
Că nu face altceva decât să confirme
Sintaxa limbii sale materne
Carlos Castaneda: „Latura activă a Infinităţii”
.....................
- omentariu publicat de Bdi pe Octombrie 2, 2009 la 2:08pm
- Åžtergere comentariu
- Comentariu publicat de Bdi pe Octombrie 3, 2009 la 6:45pm
- Åžtergere comentariu
Metafora:
Diamantul Divin (Sf 3) are o infinitate de fatete (arhetipuri / zei). Dintre acestea una este Marele Zeu (Shiva / Vishnu), a carei manifestare / "incarnare" in lume este un Avatar (Krishna, Rama etc). Insa "coborirea" / chenozis intregii Dumnezeiri plenare in lume este Iisus Hristos.
- Comentariu publicat de Bdi pe Octombrie 3, 2009 la 7:14pm
- Åžtergere comentariu
Zelazny.doc
http://www.scribd.com/doc/99830/Roger-Zelazny-Domn-al-luminii
Roger Zelazny
DOMN AL LUMINII
PREMIUL HUGO, 1968Roger Zelazny, 1967 LORD OF LIGHT
CUVÂNT ÎNAINTE
(prin care se arată că
realitatea
nu este decât ceea ce acceptăm noi a fi, potrivit schemelor de gândire care ne-au fost inoculate prin cultură, impuse prin obişnuinţă sau propuse de cei putini atinşi de aripa inspiraţiei în aplecarea lor asupra temeiurilor a ceea ce cu toţii, dar fiecare în parte, credem a şti.)
Cartea pe care o aveţi în mână nu intenţionează să înlocuiască o realitate, ea propune doar o alta şi, prin urmare, nimic nu s-a schimbat, numai totul este altfel!
Traducătorul
Notă: paginile dedicate descifrării panteonului indian, vast câmp al operaţiunilor de acest fel, ocupă spaţii ample în tratate, dicţionare şi enciclopedii; tulburaţi-le pacea savantă, dacă notele din josul paginilor nu reuşesc să vă astâmpere curiozitatea, dar nu fiţi surprinşi sau dezamăgiţi dacă veţi constata că echivalenţele sunt greu de stabilit şi amintiţi-vă că
autorul
este, de fapt, unul dintre creatorii
realităţii...
UNU
Se spune că la cincizeci şi trei de ani după eliberarea lui, s-a întors din Norul de Aur, pentru a ridica încă o dată mănuşa aruncată de Ceruri şi a se opune Ordinului Vieţii şi zeilor care dăduseră porunca. Adepţii lui se rugaseră pentru această întoarcere, deşi asemenea rugăciuni erau un păcat. Rugăciunea nu trebuie să-l tulbure pe cel ce a păşit în Nirvana, indiferent de împrejurările plecării sale. Purtătorii robelor galbene se rugaseră, oricum, ca Manjusri, Cel al Săbiei, să revină printre ei. Se spune că Boddhisatva a auzit...
Cel ale cărui dorinţi au fost aduse sub ascultare,care este slobod de rădăcină,
a cărui păşune este golătatea,
fără de ghiers şi liber -neştiută-i este calea,ca a păsării în slavă.
Dhammapada (93)
……….,
„Last but not least”: Filmele ÅŸi cărÅ£ile SF ÅŸi Heroic Fantasy (care exprimă avangarda gândirii umane, în forme necenzurate ÅŸi libere de prejudecăţi/păreri preconcepute, dezinhibate-în genul brain storming-în care orice soluÅ£ie este bună, dacă funcÅ£ionează). Ian Watson: „SF-ul reprezintă partea beletristicii care dă cel mai mult de gândit cititorilor ce se apropie de el cu mintea deschisă, încât deseori Science Fiction-ul este atacat tocmai pentru ceea ce el foloseÅŸte cel mai bine de la om, ÅŸi anume: inteligenÅ£a.”
- Comentariu publicat de Bdi pe Octombrie 3, 2009 la 7:20pm
- Åžtergere comentariu
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 28, 2010 la 3:22pm
- Åžtergere comentariu
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 28, 2010 la 3:29pm
- Åžtergere comentariu
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 28, 2010 la 11:01pm
- Åžtergere comentariu
V. si:
http://www.scribd.com/doc/21498694/Rezumat-idei
Pt ilustratiile aferente v. aici:
http://entertainment.webshots.com/album/576533858jOaDxe?start=0
- Comentariu publicat de Bdi pe Mai 1, 2013 la 1:49pm
- Åžtergere comentariu
„Canta-voi Dumnezeului meu pana ce voi fi [ = “pana cand voi ajunge sa Fiu”sau “cat voi fi/trai”].”
„EÅŸti cât povesteÅŸti.” (Viorica NiÅŸcov)
„Nu cunosc nici o mare literatură care să nu povestească faptul că ceva s-a întâmplat undeva. Povestirea este o secularizare a mitului. Iar mitul e întotdeauna istorisirea sacrului, o istorisire primordială care povesteÅŸte cum ceva (sau chiar lumea însăşi) a început să existe, în urma căror evenimente un comportament, o instituÅ£ie, o modalitate de a lucra sau de a iubi au fost întemeiate. A neglija această dimensiune narativă înseamnă a risca să nivelăm totul. Cred că nici un alt tip de comunicare nu e mai profundă. [...] Din primele timpuri vedem că există o nevoie existen-Å£ială de a asculta sau citi poveÅŸti... nu doar de a percepe forme ÅŸi sunete.“ (MIRCEA ELIADE, 1983)
"Eşti cât povesteşti: O fenomenologie a basmului" de Viorica Nişcov
- Comentariu publicat de Bdi pe Mai 1, 2013 la 2:28pm
- Åžtergere comentariu
"Anexa aleasă de autoare [Viorica Niscov, v. mai sus] (mărturisiri ale lui Felix Karlinger despre fenomenele paranormale petrecute în timpul muncii de teren care implică în principal culegerea de basme de la diverşi povestitori) ridică un semn de întrebare, ideal pentru orice epilog, pentru orice final de drum, ducând la o altă dilemă: este relatarea de basme un mod de a suspenda realitatea sau o înnobilare a ei?" (Cristina Stancu)
Astfel de fenomene "paranormale" in timpul povestirii, citirii / ascultarii povestilor etc - apar nu din cauza capacitatilor povestitorilor populari (care sunt reale in unele cazuri), ci, mai ales, ptca prin "povesti" se acceseaza partea profunda a fiintei, de unde izvoraste lumea intreaga. De "acolo" izvorasc legile universului si tot de acolo izvorasc si "povestile" - Mitul - Povestea fara sfarsit a Realitatii.
"A nu ÅŸti este ceva extrem de intim. Acest „Nu ÅŸtiu.” al tău este vastitatea propriei tale naturi profunde care dă naÅŸtere împrăştierii constelaÅ£iilor cosmice, umbrei copacilor din curte ÅŸi propriei tale inimi bătânde."
[Kuei Ch`in (maestru Ch`an din secolul IX)]
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 10, 2015 la 11:13pm
- Åžtergere comentariu
„ÃŽntâmplări fantastice ÅŸi surprinzătoare produse în timpul narării de basme : Relatare a unor experienÅ£e de teren” / Felix Karlinger. – Wien : Praesens Verlag, 1994. Apar ptca in timpul povestirii se contacteaza nucleul profund al fiintei (Sinele, in sensul Vedanta) de unde izvoraste totul. Si nu numai din cauza capacitatilor paranormale ale unor povestitori sau a sugestibilitatii hipnotice a ascultatorilor.
Astfel de fenomene “paranormale” (Felix Karlinger) in timpul povestirii, citirii / ascultarii povestilor etc – apar nu din cauza capacitatilor povestitorilor populari (care sunt reale in unele cazuri), ci, mai ales, ptca prin “povesti” se acceseaza partea profunda a fiintei, de unde izvoraste lumea intreaga. De “acolo” izvorasc legile universului.
“A nu ÅŸti este ceva extrem de intim. Acest „Nu ÅŸtiu.” al tău este vastitatea propriei tale naturi profunde care dă naÅŸtere împrăştierii constelaÅ£iilor cosmice, umbrei copacilor din curte ÅŸi propriei tale inimi bătânde.”
[Kuei Ch`in (maestru Ch`an din secolul IX)]
V. si “Norul Necunoasterii Divine” si “Megha Dharma Samadhi”
....................
Motto:
Dar legenda, ca si istoria, poate fi distorsionata de (in) timp,
dezbracata de adevar prin cinism – si totusi coplesita de splendori prin
imaginatie.
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 10, 2015 la 11:14pm
- Åžtergere comentariu
Sfintii simt-traiesc ceea ce spun-explica-propovaduiesc si cred in ceea ce spun. De aceea cuvintele lor au Putere (primesc Putere de Sus, de la Dumnezeu).
Iar puterea cuvintelor lor e intarita prin lucrarea minunilor (prin ei, tot de la D), ptca oamenii (care sunt opaci si inchisi) sa se convinga mai repede si de-adevarat (nu in vorbe: "Cred in ...")
de Adevar.
John Binns, în introducerea lucrării 'Viaţa monahilor din Palestina' a lui Chiril din Scythopolis, arată că pentru unul dintre cei mai importanţi aghiografi minunea este parte a istoriei: 'Istoria lui Chiril nu este doar o relatare a evenimentelor profane, ci a acţiunii lui Dumnezeu în chemarea aleşilor Săi şi împlinirea planului Său prin ei. Vieţile sfinţilor sunt un răspuns la chemarea divină, iar semnele dumnezeieşti sunt prezente de la un capăt la celălalt. Prin urmare, relatările minunilor nu sunt o înşiruire de evenimente remarcabile ce alcătuiesc o supradimensionare a întâmplărilor istorice sigure şi adevărate. Ele sunt esenţiale scopului lui Chiril şi arată că el a scris o istorie adevărată, pentru că aceasta este istoria planului lui Dumnezeu. Pentru Chiril, diferenţa dintre minune şi istorie este insesizabilă'.
Iar cei care au scris Vietile Sff s-au pregatit inainte pt a avea Putere in ce scriu: prin post si rugaciune multa.
- Comentariu publicat de Bdi pe Ianuarie 10, 2015 la 11:21pm
- Åžtergere comentariu
„Când citim poveÈ™ti, pătrundem într-un tărâm misterios, plin de paradoxuri, enigme È™i semne de întrebare È™i e posibil să ne dăm seama că ÅŸi viaÅ£a e aÅŸa. Marea literatură ne deschide spre străfundurile propriei noastre fiinÅ£e È™i spre străfundurile lumii în care trăim. Ne poate arăta o lume în care vibrează o energie inteligentă, o lume care vrea să comunice cu noi...“ (Jonathan Black - "The sacred history : how angels, mystics and higher intelligence made our world")
Tom Montalk:
http://montalk.net/gnosis/219/8-polar-mythology
…will show how the preceding ideas are ubiquitously encoded in ancient myths and modern fiction. Myths and fiction are the collective equivalent of individual dreams, and like the latter can contain symbolic messages from beyond.
The Meaning of Myth
Since myths are not literal accounts of history, they are easily dismissed as superstitious tales invented by our naïve ancestors. But what society considers factual, historical, and real is only that which has taken place within linear time and 3D space, namely events witnessed through the five physical senses. [v. 1-a atentie / Castaneda]
Far from being less than factual, myths may depict events and dynamics that are more than factual because they hail from beyond the limited modern conception of reality, beyond linear time, and beyond the five senses. Myths can be symbolic vehicles for conveying that which transcends linear history. [v. a 2-a si a 3-a atentie / Castaneda]
What are myths really? They are the collective equivalent of dreams. What both have in common is that they span the spectrum from mundane to profound, they can be oracular or prophetic, they can convey hidden knowledge, and they employ symbolic elements to encode meaning. Profound dreams and myths are coded messages from beyond.
Like dreams, myths allow passage of information across the boundary between realms. It seems that archetypes are shared currency between our world and others. In dreams, the subconscious or higher mind employs a cryptic language of symbols to encode a message. Same with myths whose symbolic characters, places, and story lines encode messages from intelligences beyond our realm. Interpretation of myth is therefore similar to interpretation of dreams.
Myths are also like time capsules with nested layers, each layer encoding information intended for one type of recipient. Possible layers include:
•Entertainment and Morality Layer – the outer wrapping that ensures the myth propagates through the generations.
•Historical Layer – ensures that history of the people is remembered.
•Esoteric Layer – provides initiatory instruction to empower those of a higher spiritual caliber.
•Technological Layer – provides scientific instruction on technologies likely to become lost over time, such as alchemy, astronomy, or higher demiurgic technology.
•Hyper-Historical Layer – concerns events and dynamics of the future and the world as it exists before/beyond linear time. This layer is aimed at those within the bubble of linear time who seek Gnosis of what lies outside.
The deeper layers piggyback upon the shallower ones, and the entire bundle is unsuspectingly passed down the generations by commoners who enjoy the myth for its moral or entertainment value. Information stored this way can survive for thousands of years.
Myths also allow for passage of information across discontinuities between world ages, when one world disappears and another appears. Since consciousness resides beyond matter, energy, space, and time, myths embedded in the collective subconscious survive such reconfigurations. Hence, these myths may propagate hyper-historical truths and tell of events and dynamics before, after, and beyond the current timeline.
Lastly, note that myths are not restricted to those from ancient times. Modern fictional films, television series, music, and literature may also be mythical in nature, depending on its content and true source. Obviously some are just superficial fluff, but others are equal or higher in profundity than the greatest of classical myths.
Therefore the whole gamut of myth from dreams to ancient mythology to modern fiction is fertile ground for extracting the esoteric, technological and hyper-historical layers of information. These layers are embedded by beings who exist before and beyond our world. In a way it’s all part of an ongoing process of hyper-dimensional steganography aimed at passing synchronistically or symbolically encrypted messages to strategic recipients within the bubble of linear time.
Miturile = a mask of God (“Psihologia miturilor” – Joseph Campbell)
Richard Bach: „Cum iau nastere aventurile in mintea cuiva? Scriitorii spun ca misterul face parte din farmecul povestii. Nu ofera nici o explicatie.
Imaginatia este asemenea unui suflet stravechi, care se face auzit in sinea noastra. Ne vorbeste despre o lume stralucitoare si despre bucuriile si tristetea, deznadejdea si triumful fiintelor care o populeaza. Dar povestea nu e spusa in cuvinte. Scriitorii potrivesc imaginile, isi aduc aminte fiecare replica. Presarand litere si semne de punctuatie, povestea poate ajunge in librarii.
Povestile nu asculta de reguli si principii, ci se ivesc din misterul care ne alimenteaza imaginatia. Ani de zile suntem chinuiti de intrebari care nu ne dau pace, pentru ca dintr-odata sa fim coplesiti de un suvoi de raspunsuri venite de niciunde, ca niste sageti trase de un arc nevazut.” (Richard Bach – „PescăruÅŸul Jonathan Livingston”, partea a 4-a)
- Comentariu publicat de Bdi pe Martie 12, 2015 la 3:54pm
- Åžtergere comentariu
JRR Tolkien in the Lord of the Rings:
"...and somethings that should have not been forgotton were lost.
History became legend, legend became myth..."
- Comentariu publicat de Bdi pe Mai 16, 2015 la 9:24pm
- Åžtergere comentariu
- Comentariu publicat de Bdi pe Octombrie 27, 2015 la 3:45pm
- Åžtergere comentariu
“Ancient Aliens (Season 7, Episode 4 / 9): The Genius Factor”
http://www.imdb.com/title/tt4415268/
http://www.jasoncolavito.com/blog/review-of-ancient-aliens-s07e09-t...
Online pe aici:
http://www.educatinghumanity.com/2014/11/ancient-aliens-genius-fact...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLmDR1X04thdB61RJf7EzjBjPBKF8...
http://topseriale.ro/documentar/ancient-aliens/
- Comentariu publicat de Bdi pe Iunie 25, 2019 la 2:34pm
- Åžtergere comentariu
Timpul a trecut si istoria (faptele) au devenit legenda... sau cel putin asa zic manualele de azi (de istorie, stiinte exacte etc)Mitul-Legenda nu e o minciuna. Chiar dk nu e conform adevarului istoric / faptic, totusi el transmite numeroase adevaruri (lucruri adevarate, chiar mai importante decat adevarul faptic, adevarul de suprafata). V. de ex: in India (mit+istorie reala in Mahabharata, Ramayana etc '= itihasta time/period) sau la evrei.+While the folk heroes of the early-modern period and the nineteenth century served a variety of social and political purposes, the Luther Blissett Project (LBP) were able to utilize the media and communication strategies unavailable to their predecessors. According to Marco Deseriis, the main purpose of the LBP was to create "a folk hero of the information society" whereby knowledge workers and immaterial workers could organize and recognize themselves.[5] Thus, rather than being understood only as a media prankster and culture jammer, Luther Blissett became a positive mythic figure that was supposed to embody the very process of community and cross-media storytelling. Roberto Bui—one of the co-founders of the LBP and Wu Ming—explains the function of Luther Blissett and other radical folk heroes as mythmaking or mythopoesis:https://en.wikipedia.org/wiki/Luther_Blissett_(nom_de_plume)#The_no...
Mythopoesis is the social process of constructing myths, by which we do not mean “false stories,” we mean stories that are told and shared, re-told and manipulated, by a vast and multifarious community, stories that may give shape to some kind of ritual, some sense of continuity between what we do and what other people did in the past. A tradition. In Latin the verb “tradere” simply meant “to hand down something,” it did not entail any narrow-mindedness, conservatism or forced respect for the past. Revolutions and radical movements have always found and told their own myths.[6]
...........................
Niciun comentariu:
Comentariile noi nu sunt permise.